Web designDELPHI WEBDESIGN
+49-157-89-09-62-56 Delphi Webdesign
Mo - Fr : 12:00-20:00 Orar








Blog

Blog
6 Marz 2016, 10:09In Publicitate OnlineBy Admin

Publicitate online

Publicitatea online, intalnita si sub numele de publicitate interactiva, este o forma de publicitate in Internet care foloseste media online (pagini web, newsletter, e-mail) pentru a transmite un mesaj catre clientela (audienta) dorita.

Exista mai multe forme de promovare a reclamei online, printre care bannerele publicitare, publicitatea contextuala si reclama prin motoare de cautare.

Avantaje

Printre avantajele publicitatii online se numara tintirea (targetarea) mai buna (ore, zone geografice, numar de afisari pe uitilizator) a clientelei dorite, posibilitatea de a oferi informatii mai multe (prin bannere expandabile sau prin atragerea vizitatorului interesat catre o pagina web cu mai multe informatii) si posibilitatea de a interactiona dinamic cu potentialul client. Piata de publicitate online a fost estimata pentru anul 2007 in Romania la 12 milioane de euro, estimandu-se pentru anul 2008 o crestere cu aproximativ 40 %.

Inceputuri

Datorita specificitatilor mediilor online acest domeniu a avut, initial, de intampinat reticente si din cauza faptului ca anii de pionerat ai publicitatii online au decurs fara a se putea stabili o standardizare a modului de lucru. Compania americana Interactive Advertising Bureau a avut meritul de a fi impus primele standarde in acest domeniu.

Moduri de achizitionare

Exista trei moduri de a achizitiona publicitate online: CPM (Cost per Mille), CPC (Cost per Click) si CPA (Cost per Action).

CPM - Cost Per Mille - mai este cunoscut si sub denumirea de Cost per Impression. Publicitatea se achizitioneaza la numar de afisari: 1 CPM = costul pentru 1.000 de afisari.

CPC - Cost Per Click. Publicitatea se achizitioneaza dupa numarul de clicuri care se fac pe o reclama (imagine, de tip text sau animata). Cel mai cunoscut exemplu pentru acest tip de achizitionare este publicitatea pe motorul de cautare Google, care vinde publicitate pe clic.

CPA - Cost Per Action. Publicitatea se achizitioneaza dupa numarul de actiuni prestabilite generate de catre utilizatorul care vede reclama. Fie ca acesta completeaza un formular online, fie ca va achizitiona un produs, plata acestui tip de publicitate este corelata cu actiunea predeterminata a utilizatorului.



In plus,

CPL - Cost Per Lead. Este o derivare sau o delimitare din CPA. Dupa ce utilizatorul a facut clic pe reclama ajunge pe situl promovat. Utilizatorul trebuie sa se autentifice si sa achizitioneze un produs sau un serviciu. Banii reveniii publisher-ului unde s-a facut publicitate reprezinta un procentaj (care variaza) din valoarea produsului sau serviciului achizitionat de catre utilizatorul ajuns prin reclama la situl promovat.



Tipuri de bannere

Floating ad: este o reclama care se deplaseaza in pagina in acelasi timp cu ecranul utilizatorului cand deruleaza continutul unei pagini.

Expanding ad: este un banner publicitar care isi modifica dimensiunile (se extinde) automat sau in urma unei actiuni a utilizatorului (de exemplu trecerea cu pointerul mausului peste reclama).

Wallpaper ad: este un tip de reclama care schimba fundalul paginii care este citita de vizitator.

Trick banner: Un banner care arata ca o fereastra de dialog cu butoane. De multe ori simuleaza un mesaj de eroare sau o alerta (de exemplu: Aveti un mesaj!). Se bazeaza pe inducerea in eroare a utilizatorului si din aceasta cauza poarta aceasta denumire.

Pop-up: O fereastra publicitara care se deschide peste pagina deschisa de utilizator pentru a o citi.

Pop-under: Este similara Pop-up-ului, doar ca fereastra se va deschide in spatele ferestrei curente si va fi vazuta abia dupa ce fereastra curenta va fi inchisa.

Video ad: este un banner publicitar care prezinta mesaje publicitare in format video. Se apropie de spoturile publicitare caractersitice televiziunii.